24 Aralık 2016 Cumartesi

Sudaki Gençlik İksiri(赤ん坊になったおばあさん)

Evvel zaman içinde bir dağın eteğinde yaşlı bir karı-koca yaşıyormuş.
Yoksul bir hayat sürüyorlarmış, yaşlı adamın dağda yaptığı odunları satarak geçiniyorlarmış.

Günlerden bir gün yaşlı adam, yine dağa odun yapmaya giderken,

"Bugün çok odun yapıp karımı sevindireyim." diye hayal kurmuş.
Bütün gün canla başla çalışmış, koca bir yük odun yapmış.
Artık eve dönmeye karar vermiş.
Fakat odun yükü sırtında taşıyamayacağı kadar ağırmış.
Çok çalıştığı için de yorgun düşmüş.


O gün çok sıcakmış.
Yaşlı oduncu çalışırken kendini işe o kadar kaptırmış ki,
bütün gün su içmek aklına bile gelmemiş.
Susuzluktan boğazının kuruduğunu ancak işini bitirince farketmiş.
Mırıldanmış: "Çok susamışım... Yola koyulmadan su içmeliyim."
Yanındaki su matarası boşmuş. Hava kararmaya başlamış.
Yorgunluktan adeta ayaklarını sürüyerek su aramaya koyulmuş.
Sonunda bir pınar bulmuş, şırıl şırıl akan suya eğilip kana kana içmiş.
Su içince yaşlı adama canlılık, dinçlik gelmiş, yorgunluğundan eser kalmamış.
Derin bir nefes almış.
Neşeyle mırıldanmış: "Ohh! Su içince kendime geldim, canlandım...
Karım şimdi beni bekliyordur, merak etmiştir. Hemen eve döneyim."
Karısını düşünerek çabuk çabuk dağı aşıp eve dönmüş.
Kapıdan içeri girerken, sırtı kapıya dönük karısına sevgiyle,
"Ben geldim." demiş.
"Aa erken geldin.. Hoş geldi.." diyerek adama dönen karısı,
karşısındakini görünce çok şaşırmış.
"Sen de kimsin?", "Yanlış eve girdin" demiş, "yoksa yolunu mu kaybettin?"
"Ne diyorsun hanım?" demiş adam, "Şakanın sırası mı şimdi?"
"Şaka yapan sensin, delikanlı." demiş, yaşlı kadın.
"Neyse, Tanrı misafirisin anlaşılan.. İçeri girip biraz dinlenebilirsin.'' Karısının şaka yapmadığını anlayan adam, bu garipliğe bir anlam verememiş,
nedenini düşünmeye başlamış.
Düşünceli halinde her zaman yaptığı gibi, parmaklarını yüzünde gezdirirken
bir tuhaflık hissetmiş, yüzündeki kırış kırış hayat çizgileri sanki yokolmuş!
.. Hemen bir kavanoza su doldurmuş, eğilip içine bakmış,
gördüğü şeye çok şaşırmış!
Suya akseden yüzü, pürüzsüz gençlik haliymiş.
"Ben... ben genç oldum! Hem de çok genç olmuşum! Nasıl oldu bu?"
diye mırıldanarak odanın içinde heyecanla dolaşmaya başlamış.
"Bey, sana ne oldu böyle? Nasıl bu hale dönüştün?" demiş karısı,
"Her şeyi ben de bilmek istiyorum."

Adam o gün evden çıktıktan sonrasını bir bir anlatmış.

Pınardan su içtikten sonra günün bütün yorgunluğunun üzerinden
nasıl uçup gittiğini de anlatmış.
"O pınarda içtiğin su yüzünden olamaz mı?" demiş karısı.
"Su mu? Aa evet, su.. Olabilir.. Sudur.. O su beni gençleştirmiştir!
O pınardan su içtikten sonra vücudum kuş gibi hafiflemişti." demiş adam.
"Öyle mi..? Öyleyse ben de gideyim, o sudan içeyim yarın" demiş karısı.
Bu düşünce karı-kocayı pek sevindirmiş.
"Evet hanım, git, sen de iç o pınardan" demiş adam,
"sen de gençleşirsen, daha uzun yıllar beraber yaşayabiliriz!''
Ertesi gün yaşlı adam uyanınca karısının yanında olmadığını hemen farketmiş,
aklına gelen düşünceyle gülümsemiş!.
"Ha... Dağa gitmiştir!. İnşallah o pınarı bulur.'' Adam karısının genç halini düşleyerek, dört gözle eve dönmesini beklemiş.
Öğlen olmuş, akşam olmuş ama karısı hala gelmeyince iyice meraklanmış.
"Hımm,, yolu mu kaybetti acaba? Gidip arayayım onu..''
Endişelenen adam, soluğu dağda almış, karısını aramaya başlamış.
Her tarafa bakmış, fakat karısından hiç bir iz yokmuş, hava da kararmaya başlamış."Neredesin? Nereye kayboldun?" diye seslenmiş.O esnada uzaklarda bir bebek ağlaması duymuş. "Dağın başında bu bebek sesi de neyin nesi..?" diye, ağlama sesinin geldiği yere yönelmiş. Gerçekten de orada ağlayan bir bebek görmüş. Suyun başında oturuyormuş. Adam gördüğü şey karşısında şok olmuş.. Her şeyi bir anda anlamış.
Karısı, onu sevindireyim diye ırmağın iksirli suyunu içtikçe içmiş,
ama ölçüyü fazla kaçırdığı için bebeklik haline dönüşmüş. Karısını çok seven adam, üzüntüden ağlamaklı olmuş! ''Sen... sen bir bebek mi oldun? Ah!.. Biz bundan sonra ne yapacağız?"
Bebek, adamın şefkatli kucağında ağlaya ağlaya uykuya dalmış.


2 yorum:

  1. Harika bir iş yapmışsınız emeginize sağlık.
    Japon masallarını türkçe olarak okumak çok hoş çok begendim

    YanıtlaSil
  2. Çocuklarıma okudum.İlk defa duydukları için bayıldılar

    YanıtlaSil